Szopi.pl: służymy kobietom

fot. Shutterstock

Szopi.pl jest serwisem, który zarabia na fizycznym robieniu zakupów klientom, a następnie dostarczaniu ich do domów. Okazuje się, że wśród klientów Szopi.pl przeważają panie, głównie młode mamy, które nie mają z kim zostawić dziecka, by wybrać się na większe zakupy.

Szopi.pl podsumował profil swojego klienta. – Wśród naszych klientów kobiety stanowią aż 70 proc. Bardzo często są to młode mamy, którym czasem trudno jest wyjść z domu, by zrobić zakupy. Około 40 proc. naszych klientów to rodzice – wyjaśnia Zbigniew Płuciennik, współtwórca i CEO Szopi.pl.

Aż 41 proc. klientów Szopi.pl deklaruje, że właśnie brak możliwości wyjścia z domu powoduje, że decydują się na zakupy internetowe. Jeszcze częstszym powodem jest brak czasu (54 proc.). Ponad jedna trzecia klientów Szopi.pl zwraca również uwagę na to, że dzięki szoperom nie muszą sami dźwigać ciężkich zakupów.

Po dostarczeniu zakupów klienci najczęściej wybierają płatność kartą (64 proc.). Aż 92 proc. użytkowników Szopi deklaruje, że robi zakupy bieżące, a nie na zapas. – Potwierdza to fakt, że 67 proc. z naszych klientów rezerwuje dostawę do trzech godzin od złożenia zamówienia. Naszym zdaniem będzie to rosnący trend. Szybsza dostawa zapewni sprzedawcom e-commerce przewagę konkurencyjną – uważa Marek Noster, współtwórca Szopi.pl.

Polacy chcą mieć dostarczane zakupy przez cały dzień, choć najbardziej oblegane pory to przedpołudnie i godziny pomiędzy 17 a 19. Z kolei najpopularniejszym dniem na zakupy spożywcze w Szopi.pl jest piątek oraz wtorek. Nieco rzadziej jest to sobota i czwartek. Najmniej popularnym dniem na zakupy jest niedziela. – Niedzielne zamówienia naszych klientów stanowią około jednej siódmej zamówień składanych w piątek, choć ostatnie tygodnie pokazały, że ten odsetek rośnie. Ma to niewątpliwie związek z zakazem handlu w niedzielę i poszukiwaniem przez konsumentów alternatyw – wyjaśnia Marek Noster.

Wśród najpopularniejszych produktów znajdują się owoce (banany, cytryny, jabłka, pomarańcze), warzywa (m.in. pomidory, marchewka, papryka), pieczywo, nabiał oraz woda. Spośród mięsa klienci Szopi.pl najczęściej wybierają filet z kurczaka.

Szopi.pl, umożliwia zrobienie zakupów przez internet ze sklepów, również tych, które nie prowadzą takiej usługi. Obecnie z takiej opcji mogą skorzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Wkrótce dołączą kolejne lokalizacje. Firma zarabia na prowizjach od tych zakupów. 

Źródło: https://handelextra.pl/artykuly/211153,szopi-pl-sluzymy-kobietom

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *