Szopi.pl: Klienci oczekują dostawy tego samego dnia.

Jak wynika z danych Szopi.pl ponad połowa klientów portalu decyduje się na zakupy spożywcze w Internecie z braku czasu. Najpopularniejszym dniem na dostawę zakupów jest piątek i wtorek. Jeśli już wybieramy zakupy żywności za pośrednictwem Internetu, to zwykle chcemy, by były one dostarczone tego samego dnia. Aż 67 proc. klientów Szopi.pl wybiera dostawę w ciągu trzech godzin od złożenia zamówienia.

fot. Shutterstock

Wśród klientów Szopi.pl przeważają panie. – Dane rynkowe potwierdzają, że wśród osób, które decydują się na zakupy spożywcze przez Internet, większość stanowią kobiety, które zazwyczaj odpowiadają za tę część obowiązków w polskich domach. Wśród naszych klientów kobiety stanowią aż 70 proc. Bardzo często są to młode mamy, którym czasem trudno jest wyjść z domu, by zrobić zakupy. Około 40 proc. naszych klientów to rodzice – wyjaśnia Zbigniew Płuciennik, współtwórca i CEO Szopi.pl. Aż 41 proc. klientów Szopi.pl deklaruje, że właśnie brak możliwości wyjścia z domu powoduje, że decydują się na zakupy internetowe. Jeszcze częstszym powodem jest brak czasu (54 proc.). Ponad jedna trzecia klientów Szopi.pl zwraca również uwagę na to, że dzięki szoperom nie muszą sami dźwigać ciężkich zakupów.

Po ich dostarczeniu klienci najczęściej wybierają płatność kartą (64 proc.). Aż 92 proc. użytkowników Szopi deklaruje, że robi zakupy bieżące, a nie na zapas. – Potwierdza to fakt, że 67 proc. z naszych klientów rezerwuje dostawę do trzech godzin od złożenia zamówienia. Naszym zdaniem będzie to rosnący trend. Szybsza dostawa zapewni sprzedawcom e-commerce przewagę konkurencyjną – mówi Marek Noster, współtwórca Szopi.pl. Polacy chcą mieć dostarczane zakupy przez cały dzień, choć najbardziej oblegane pory to przedpołudnie i godziny pomiędzy 17 a 19. Z kolei najpopularniejszym dniem na zakupy spożywcze w Szopi.pl jest piątek oraz wtorek. Nieco rzadziej jest to sobota i czwartek. Najmniej popularnym dniem na zakupy jest niedziela. – Niedzielne zamówienia naszych klientów stanowią około jednej siódmej zamówień składanych w piątek, choć ostatnie tygodnie pokazały, że ten odsetek rośnie. Ma to niewątpliwie związek z zakazem handlu w niedzielę i poszukiwaniem przez konsumentów alternatyw – wyjaśnia Marek Noster.

A co kupujemy? Wśród najpopularniejszych produktów znajdują się owoce (banany, cytryny, jabłka, pomarańcze), warzywa (m.in. pomidory, marchewka, papryka), pieczywo, nabiał oraz woda. Spośród mięsa klienci Szopi.pl najczęściej wybierają filet z kurczaka.

Szopi.pl, umożliwia zrobienie zakupów przez Internet ze sklepów, również tych, które nie prowadzą takiej usługi. Obecnie z takiej opcji mogą skorzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Wkrótce dołączą kolejne lokalizacje. Wystarczy wejść na stronę internetową przez przeglądarkę komputera lub smartfona i już można robić zakupy w takich sklepach jak Biedronka, Lidl, Rossmann czy Piotr i Paweł, a od niedawna także Saturn, Media Markt, Empik oraz Smyk. Poza sieciami firma obsługuje także pojedyncze delikatesy czy warzywniaki. Klient robi listę zakupów, a specjalnie przeszkolony Szoper realizuje je w imieniu klienta. Można zamówić produkty z więcej niż jednego sklepu podczas jednych zakupów. Jeżeli w danym sklepie brakuje czegoś z listy, przedstawiciel Szopi.pl kontaktuje się z klientem i uzgadnia, co kupić w zamian. Z kolei, jeśli klient zapomniał zamówić jakiegoś produktu, to może także zadzwonić do Szopera, by dodać go do swojego koszyka. W ofercie znajdują się także apteki. Wówczas Szoper przyjeżdża dwa razy – po receptę i z zamówieniem.

W pierwszym roku działalności Szopi.pl dostarczyło zakupy już ponad 20 000 razy. Firma wypracowuje 5 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie.

Źródło: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/szopi-pl-klienci-oczekuja-dostawy-tego-samego-dnia,46798

Post Author: admin

1 thought on “Szopi.pl: Klienci oczekują dostawy tego samego dnia.

    katarzyna

    (27 maja 2018 - 17:12)

    witam świetny pomysł od dawna korzystam z tesco.pl w internecie. Jeszcze lepiej by było gdyby istniała możliwość sortowania produktów po nazwie i cenie.

Pozostaw odpowiedź katarzyna Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *